Pages

Friday, January 1, 2010

Wanita UMNO bertindak Bodoh! kata Nazri



Nazri pernah mengatakan AHLI UMNO BODOH!

Dalam satu transaksi sms antara beliau dengan seorang ahli UMNO Johor yang mengambil inisiatif untuk menegur pemimpin Majlis Tertinggi UMNO ini tentang sikap dan tindakan tidak melambangkan kedudukan yang beliau sandang, dari perspektif masyarakat, politik dan hierarki pentadbiran.

Transkrip sms itu sila baca di sini , transkrip asal telah disiarkan oleh sebuah blog penyokong UMNO.

Dan hari ini pula dalam kenyataannya yang disiarkan oleh Sinar Harian.

Katanya, kenyataan Pergerakan Wanita UMNO yang mendakwa beliau bertanggungjawab terhadap kegagalan wakil-wakil Barisan Nasional (BN) hadir ke sidang Dewan Rakyat pada hari itu menunjukkan mereka tidak faham bidang tugasnya.

"Tindakan mereka kurang bijak. Mereka tidak faham tugas saya sebagai individu bertanggungjawab terhadap Kerajaan dan bukannya parti. Sekiranya tidak faham, jangan bercakap dan bertindak seperti orang bodoh,” katanya

“Saya tidak bersalah dalam hal ini dan yang patut disarankan meletak jawatan bukannya saya, sebaliknya wakil rakyat yang tidak hadir di Parlimen, Itu adalah tanggungjawab mereka sebagai Ahli Parlimen,” katanya.


Katanya “Tindakan mereka kurang bijak,” kurang bijak dalam lain ayat ialah Tindakan mereka BODOH atau mereka BODOH kerana bertindak begitu.

“Sekiranya tidak faham, jangan bercakap dan bertindak seperti orang bodoh,” mmm.. biasanya orang yang tidak faham atau sukar untuk faham ni ialah mereka-mereka yang bodoh, jadi bila mereka sudah bodoh maka tindakan mereka tentulah mencerminkan keperibadian mereka.. iaitu BODOH!

Memang benarlah kata Nazri.. AHLI UMNO BODOH! Kerana Wanita UMNO ni pun ahli UMNO juga..

Kesimpulannya.. AHLI UMNO BODOH err.. ni Nazri yang kata, bukan aku..

No comments:

Post a Comment