Pages

Friday, March 5, 2010

depa kata biasa la lagu ni,,,,

Gadis sengsara selepas diragut

KUALA LUMPUR – Seorang gadis belum dapat mengenali ahli keluarganya sendiri walaupun telah sedar daripada koma ekoran kecederaan parah di kepala selepas terjatuh daripada motosikal kerana diragut seorang lelaki di PPR Kampung Baru Sungai Besi di sini 1 Februari lalu.

Meskipun Chong Chooi Yoon, 19, sudah sebulan terlantar di Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM), namun peragut berkenaan masih belum diberkas polis.

Gadis malang itu sedar daripada koma pada 2 Mac lalu.

Kejadian itu juga menyebabkan kepala Chooi Yoon tidak lagi mempunyai tempurung di sebelah kiri dan kanan.

Mengimbau kembali kejadian itu, bapa gadis malang tersebut, Chong Yoon Beng, 50, memberitahu, kejadian itu berlaku kira-kira pukul 10 malam ketika dia dan anaknya dalam perjalanan pulang ke rumah dengan menunggang motosikal.

“Sebaik tiba di perumahan awam Razak Mansion, seorang penunggang motosikal lain yang datang dari belakang telah meragut beg tangan Chooi Yoon yang diletakkan di bahu sehingga menyebabkan motosikal yang dinaiki terbabas sebelum kami terjatuh.

“Ekoran itu, anak saya yang bekerja di pusat membeli-belah Berjaya Times Square mengalami kecederaan parah di kepala dan terpaksa menjalani pembedahan untuk mengeluarkan darah beku selain tempurung kepalanya rosak,” ceritanya selepas menerima kunjungan Timbalan Pengerusi Biro Pengaduan Awam MCA, Banie Chin Yen Foo dan Pengerusi Kelab Mun Ngah Salak Selatan, Lai Tin Sang di PPUKM di sini semalam.

No comments:

Post a Comment