Thursday, March 11, 2010

Lembu punya susu ... sapi mau nama.... piiraaahh,,,,

Pulau Pinang Makmur Hasil Usaha BN Bukan Kerajaan Sekarang, Kata Pemimpin UMNO

PULAU PINANG, 11 Mac (Bernama) -- UMNO Pulau Pinang menyifatkan dakwaan kononnya negeri itu lebih makmur ketika diterajui DAP sekarang berbanding semasa pemerintahan Barisan Nasional sebelum ini adalah satu kenyataan retorik.

Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri Datuk Zainal Abidin Osman berkata kemakmuran yang ada di Pulau Pinang sekarang adalah hasil usaha kerajaan pusat yang telah berbelanja berbilion ringgit untuk membangunkan infrastruktur.

"Pemimpin pembangkang seperti Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Lim Guan Eng dakwa Pulau Pinang lebih makmur sejak mereka perintah adalah tidak berdasarkan fakta.

"Sebenarnya BN yang telah membangunkan Pulau Pinang sejak merdeka dan memberi kesejahteraan kepada rakyat negeri ini menerusi rancangan pembangunan lima tahun," katanya kepada pemberita di sini pada Khamis.

Zainal Abidin berkata menerusi Rancangan Malaysia Kesembilan, kerajaan pusat memperuntukkan RM7.6 bilion untuk memajukan Pulau Pinang .

Katanya kemajuan bidang pelancongan di negeri itu juga adalah usaha Lembaga Penggalakan Pelancongan.

"Kerajaan pusat juga menyediakan kemudahan pengangkutan bas awam di seluruh Pulau Pinang bernilai RM250 juta," katanya.

Zainal Abidin Lim, selaku Ketua Menteri Pulau Pinang, menyatakan jumlah sebenar perbelanjaan kerajaan negeri untuk pembangunan negeri itu sejak dua tahun lepas.

-- BERNAMA

No comments:

Post a Comment