Pages

Sunday, September 5, 2010

Aku benci INDON,,,

Cara-Cara Mengajar Indon Yang Kurang Ajar !! (WAJIB BACA!!!)






"Pestabola Merdeka edisi 2007 mengimbau sebuah peristiwa yang sukar untuk dilupakan. Stadium Shah Alam menjadi saksi keberanian ratusan penyokong Malaysia yang berhadapan dengan belasan ribu penyokong Indonesia. Walaupun perlawanan ini berlangsung di Stadium Shah Alam Malaysia, tetapi jangan dihairankan mengapa stadium ini tidak dipenuhi oleh penyokong Malaysia tetapi telah dipenuhi oleh penyokong fanatik Indonesia seantero lembah klang.

Semangat kenegaraan yang kuat rakyat Indonesia berjaya mengundang lebih sepuluh ribu penyokongnya membanjiri stadium sejak dari awal petang membawa ke perlawanan sebelah malam, iaitu pertemuan di antara Malaysia menentang Indonesia peringkat kumpulan di kejohanan Pestabola Merdeka. Gegak gempita indon-indon yang hadir di Stadium Shah Alam pada malam itu saling tidak tumpah umpama perlawanan itu berlangsung di Istora Gelora Bung Karno di Jakarta.

Di manakah kelibat penyokong Malaysia ketika itu? Hanya satu kelompok di tengah-tengah stadium sahaja dengan bilangan yang tidak sampai seribu. Saya berani katakan itulah seribu penyokong gagah berani yang sanggup hadir ke stadium walaupun mengetahui mereka bakal ditenggelami oleh penyokong Indon - yang kurang ajar !

Antara faktor utama betapa sedikitnya penyokong skuad kebangsaan ketika itu adalah kerana pasukan senior Malaysia baru sahaja dimalukan dengan menjadi satu-satunya pasukan tuan rumah yang menjadi pasukan belasahan dalam Kejohanan Piala Asia, sebulan sebelum kejohanan Pestabola Merdeka bermula. Pada Piala Asia, Malaysia telah tewas 5-1 kepada Republik Rakyat China, 3-0 kepada Iran dan dibelasah '5-0' oleh pasukan Uzbezkistan sempena '50' Merdeka. Oleh faktor ini, penyokong tegar pasukan kebangsaan tidak turun ke stadium sebagai simbol protes, sesungguhnya penyokong yang kecewa itu tidak harus dipersalahkan.

Berbalik kepada 'malam Istora Senayan' di Shah Alam, sepak mula perlawanan antara Malaysia dan Indonesia berlangsung. Indonesia menjaringkan gol pendahuluan, saya tidak ingat minit ke berapa tetapi ia dijaringkan pada separuh masa pertama. Penyokong Indonesia menjadi gila secara serta merta, sudahlah mereka kurang ajar, menjadi gila pula mengalahkan penyokong Kelantan.

Namun penyokong Malaysia masih 'steady' menghadapi cemuhan yang tidak diundang. Tiada provokasi dari kem penyokong Malaysia melainkan penyokong Indonesia telah mula melempar botol ke arah penyokong Malaysia sebaik sahaja wisel rehat separuh masa berbunyi. Seorang penyokong Malaysia dengan berani bangkit memanjat besi, memekik rasa marah yang terpendam kerana botol tersebut hampir menyinggahi kepalanya. Saya yang berada beberapa langkah dari 'brader' tersebut menganggap tindakkan memarahi penyokong indon yang gila dan kurang ajar sebagai tidak munahsabah memandangkan jumlah skala penyokong adalah seperti satu nisbar dua puluh.

'Brader' dari kem Malaysia tersebut masih melaungkan amarahnya dan kelihatan ribuan penyokong indon datang merapat. Keadaan saya tidak begitu bebas memandangkan saya bersama dua orang anak buah yang masih bersekolah di sisi saya. Melindungi kedua-dua anak buah adalah objektif utama daripada bertempur dengan penyokong indon sekiranya perlu.

Antara sedar, tiba-tiba beberapa orang penyokong indon yang berjaya menyusup di celah-celah penyokong Malaysia sudah berada di hadapan 'brader' itu, lagaknya samseng yang ingin mula memukul. Ketika itu juga lebih ramai penyokong indon menghampiri dan dapat dilihat di penjuru kiri dan kanan stadium, lebih ramai penyokong indon memulakan langkah ke tengah stadium di mana terletaknya sekelompok penyokong Malaysia. Debaran kencang, saya sangka semua penyokong Malaysia akan mula berundur ke aras lebih tinggi bagi menyelamatkan diri. Tetapi sangkaan jauh meleset!

Penyokong Malaysia yang sekelompok bilangannya itu menyerbu ke arah 'brader' bagi menghalang indon kurang ajar yang ingin memulakan pergaduhan itu. Debuk debik pun bermula. Indon bermuka huduh dan kurang ajar itu berundur diikuti kemaraan penyokong indon lain yang tersekat apabila melihat keberanian penyokong Malaysia mengasak dalam perimeter kecil bagi melindungi penyokong senegara. Sesiapa di antara anda yang berada di stadium malam itu pasti tidak akan melupakan aksi berani penyokong Malaysia terhadap indon yang kurang ajar.

Lontar-melontar berlaku sambung menyambung. Kemaraan penyokong indon berjaya dihentikan. Tiba-tiba sebuah pangkin kerusi yang telah dicabut melayang ke arah indon yang berada di bawah menyebabkan ada di antara mereka yang berdarah di kepala. Mereka layak dilayan sedemikian ketika itu. Aksi tersebut juga menyebabkan segelintir indon lari menjauhi kem Malaysia. Saya fikir indon yang huduh dan kurang hajar ini sangat berani walaupun berada di negara orang, sangkaan saya meleset sekali lagi. Mereka tidak ubah seperti anjing yang lari terhencot apabila batu dibaling, walaupun jumlah mereka melebihi sepuluh kali ganda berbanding kem Malaysia, rupa-rupanya mereka adalah pengecut! dan juga bacul kerana hanya berani ketika bilangan mereka ramai!

Kesimpulannya, Indonesia yang serba kurang hajar itu boleh diajar secukupnya oleh rakyat Malaysia. Dengan muka huduh setiap pemudanya, dengan muka cantik setiap pelacur di kepulauan Batam dan Tanjung Balai, kita boleh mengajar setiap warga indon di bumi Malaysia dan juga bumi Indonesia. Tidaklah saya peduli walau secantik mana pun Cut Tari, Indonesia harus diajar !

Pertama, semua warga rakyat Malaysia harus membatalkan percutian ke Bali mahupun Bandung, asal ianya berbunyi indon, sila batalkan serta merta kerana tiada gunanya menyabung nyawa. Saya percaya ini sudah mula dilakukan oleh rakyat Malaysia. Seraya itu, industri pelancongan indon akan lumpuh separuhnya kerana warga Malaysia kerap bercuti di sana memandangkan faktor budaya dan linguastik yang hampir sama, cuma bezanya ialah indon itu kurang ajar bangsanya.

Kedua, kepada orang-orang kampung, sila laporkan kepada penguatkuasa imigresen serta merta apabila melihat kelibat indon di kampung masing-masing. Kerana daripada setiap dua orang indon, satu setengah daripadanya adalah pendatang asing tanpa izin yang mencari rezeki tidak halal di negara ini yang mereka pijak benderanya. Begitu juga orang-orang bandar yang lebih senang diwakili oleh petugas RELA, sila berkas semua rumah kongsi yang terdapat di serata bandar. Biar bangunan tidak siap, asalkan maruah negara tidak dicela dan lebih memedihkan apabila mereka cuba menyakiti rakyat Malaysia di Indonesia!!

Ketiga, kerahkan semua pasukan petugas RELA dan badan bertanggungjawab untuk melakukan kerja-kerja membanteras PATI. Berikan elaun khas untuk setiap kepala indon busuk yang ditangkap.

Keempat, tutup pasar karat Chow Kit serta merta dan tutup semua penempatan indon di Kuala Lumpur. Halau mereka daripada melakukan perniagaan di tapak yang telah di'ali baba'kan. Tutup kawasan perniagaan tersebut, kerana ia sedikitpun tidak merugikan rakyat Malaysia, tetapi merugikan indon yang kurang ajar.

Kelima, hantar segera PATI Indonesia yang makan-minum percuma di setiap kem tahanan. Mengapa perlu ditanggung penyangak hidup yang tak boleh diajar ini.

Lakukan semua perkara di atas secara berterusan sehingga setiap wilayah Indonesia memohon maaf secara terbuka ke atas semua warga Malaysia.

Kita wajar bangkit apabila kedaulatan negara dicemar. Walaupun rakyat tidak mengantung bendera ketika sambutan merdeka, itu bukan bermakna kita harus berdiam diri apabila bendera kita di bakar dan rakyat kita diasak hebat di negara Indonesia!

Namun begitu, perlu di ingat bahawa ini juga bukan bermakna kita harus bersatu di bawah payung UMNO yang menjadi tunjang kerajaan, kerana Kerajaan Malaysia juga sedikit sebanyak menjadi punca terhadap kebiadapan indon-indon huduh di seberang sana.

Kita harus bersatu tanpa mengira warna kulit dan fahaman kepartian. Sepertimana mukadimah panjang yang menceritakan betapa beraninya penyokong Malaysia menghadapi keganasan penyokong indon yang rupa-rupanya si bacul, kita wajar mengajar setiap indon itu supaya menghormati bangsa dan negara lain.

Kepada si capik indon yang berani mengatakan "Jadikan Malaysia wilayah ke-34 Indonesia", maka saya katakan kamu indon-indon yang beratus juta jumlahnya itu tidak sedikitpun menimbulkan gentar di kalangan setiap rakyat Malaysia. Kerana sesungguhnya kamu indon, banyak menumpang kekayaan Malaysia dalam setiap rupiah yang dihantar pulang, sesuap nasi yang dijamah itu datangnya dari Malaysia.

Impian Indonesia Raya, akan dikenang sebagai impian yang tidak mungkin tercapai gara-gara rupa dan perangai indon yang huduh!

8 comments:

  1. abg lijon,statement anda tu benar,tp yg benar,jgn dilayan yg bodoh kelak kita plak digelar bodoh,bukan semua rakyat indonesia yg mahu sweep malaysian.so org indonesia yg sayang akan islam dia akan menyibukkan diri dengan posa,bukan si bodoh berantakan dengan mesia..tak semua mcm bendera nih..islamlah kamu nescaya kamu selamat..takbir

    ReplyDelete
  2. huhuhu, adik ipar peja org indonesia...

    takbir!!!

    ReplyDelete
  3. selain indon, aku juga bencikan bangla. mereka lebih kurang saja taraf huduh dan tak berbudi

    ReplyDelete
  4. stupid blog ever...!

    ReplyDelete
  5. aku memg bnci indon.udahla kurg ajr, yg prempuan x segan mermpas laki org ,,, memg bacul n x pnh brsyukur,, lau ada indon mlintas depn aku pasti aku rs nk trajang!!! fuck indon,,, bntras lgu,, drama, n bkaitan tntg indon,, kita x mti tpa indon,, tp kita tgk indon yg bacul blh hdp x tpa kita!!

    ReplyDelete
  6. malon bangsat !

    ReplyDelete
  7. assalamualaykum
    sabalumnya ulun mamuhun ampun maaf, pandapat pian bujur barataan, masalah nang ini kada masalah biasa, nang ini masalah nang sudah manjadi rasa urang banyak sudah tahu barataan, kami urang banjar jua tamasuk nagara indon, tapi kami urang banjar kada parnah baniat marusak budaya kami, kami malahan ma anggap malayu itu dingsanak saudara kami malayu, banjar kami malayu jua, di indonesia ini banyak jua suku bangsa, ada jawa, ada cina, ada bugis, ada banjar, ada dayak, ada timor, ada aceh melayu jua. Ada riau, ada batak, ada madura, jadi indon nang mana kah nang pian kada katujui? Bila ada salah ulun minta maaf.

    ReplyDelete
  8. Ak benci indonesia tp nenek ak org indonesia..

    ReplyDelete