Pages

Wednesday, March 3, 2010

AHLI PARLIMEN UNTUK DIJUAL?


Fenomena baru yang berlaku di Malaysia ialah kewujudan Ahli Parlimen untuk dijual. Istilah itu jauh lebih sedap daripada Ahli Parlimen yang menjual diri. Hakikatnya begitulah.

Ketika mereka dibaca tidak mempunyai semangat yang kental terhadap perjuangan, ketika itulah musuh dengan murah hati menghulur habuan yang tak terkira banyaknya. Maka sesiapa juga yang tamah haloba akan goyang melihatnya. Masuklah tamu ketiga pada masa itu. Berkecailah segala-galanya apabila sudah dirasuk syaitan.

Bertempiaranlah semangat menentang kemungkaran yang dahulunya dihamburkan di hadapan penyokong-penyokong yang tidak berbelah bagi menerimanya. Inilah penganiayaan maha dahsyat pemimpin kepada orang yang dipimpinnya.

Musang berbulu ayam dalam politik akan sentiada ada untuk mempermain-mainkan perasaan kita. Tanpa rasa malu mereka meludah ke langit. Walaupun terkena batang hidung sendiri, aku peduli apa. Janji kantung penuh. Nak tunggu pilihan raya sekali lagi belum tentu dapat bertanding semula. Kalau bertanding pun, belum tentu memang. Jadi, sapulah apa yang melintas, sebelum dikebas orang lain. Dasar manusia keparat.

No comments:

Post a Comment