Pages

Wednesday, March 3, 2010

Kedah Mungkin Gugurkan Tiga Exco


Barisan Exco baru Kerajaan Negeri yang akan diumumkan minggu depan adalah gandingan mantap antara mereka yang berpengalaman dan juga golongan muda yang berpotensi.

Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak berkata, rombakan membabitkan tiga anggota Exco sedia ada, selain melantik muka baru setelah dibuat penilaian sepanjang dua tahun memegang portfolio masing-masing.

“Senarai itu sudah ada pada saya, tetapi selagi belum diperkenankan oleh Tuanku Sultan, senarai itu tidak boleh didedahkan. Tiada pertambahan portfolio tetapi mungkin akan dipecah-pecahkan, dan bertukar portfolio antara Exco,” katanya selepas mempengerusikan mesyuarat Exco di sini, semalam.

Ditanya sama ada wakil DAP akan diberi peluang membarisi anggota Exco kali ini, Azizan enggan mengulas lanjut kerana tidak mahu menimbulkan spekulasi.

“Yang itu saya tak dapat jawab Saya dah kaji sumbangan setiap Exco sedia ada selama dua tahun dari semua sudut. Keputusan ini adalah terbaik,” katanya.

Mengulas lanjut mengenai rombakan yang perlu dibuat untuk memantapkan pentadbiran, Azizan berkata, mereka yang dilantik atau yang disenaraikan mampu memikul tanggung jawab yang diberikan, namun perlu disesuaikan dengan kemahiran masing-masing.

“Semua boleh pikul tanggungjawab itu, cuma kita mahu ada kesesuaian,” katanya.

Azizan dijangka mengumumkan barisan Exco baru Kedah pada 10 Mac ini. Exco Kedah dibarisi tiga wakil Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan selebihnya Pas.

Beliau sendiri memegang portfolio Perancang Ekonomi Negeri, Perancang Negeri, Hal Ehwal Tanah, Hasil Bumi dan Sumber Asli, Majlis Tindakan Negeri, Keselamatan Negeri dan Syarikat Milik Kerajaan (GLC). -SH

No comments:

Post a Comment