Pages

Friday, March 19, 2010

Kerajaan Negeri terlibat dalam Cub Prix PETRONAS di Alor Setar


Gerai kerajaan negeri
Untuk tahun yang kedua, Cub Prix PETRONAS telah di adakan di negeri Kedah. Acara yang akan berlangsung selama 2 hari, mulai hari ini, Jumaat sehingga esok (Sabtu) mulai jam 10 pagi hingga 6 ptg. Terima kasih kerajaan Pakatan Rakyat Kedah yang dipimpin oleh YAB Dato' Seri Ustaz Azizan.
Promoter PETRONAS

Untuk pengetahun semua, Cub Prix PETRONAS tidak dibenarkan masuk ke Kedah ketika pemerintahan BN dahulu. tetapi syukur alhamdullillah, PETRONAS dapat membawa sukan bermotor yang satu-satu nya di dunia ini (tiada negara lain di dunia yang menganjurkan Cub Prix) dan yang mempunyai pengikut remaja yang paling tinggi ke negeri Kedah setelah PR memerintah.

Promoter MODENAS


Begitu juga dengan sebuah lagi negeri PR iaitu Pulau Pinang. Kalau dulu, Cub Prix Pulau Pinang hanya diadakan di perkarangan tempat letak kereta stadium Batu Kawan, tapi pada tahun lepas (2009). atas permintaan YAB LGE sendiri, satu lagi pusingan Cub Prix selepas Batu Kawan telah diadakan di sekitar Padang Kota Lama pada Dec lalu. Ini bermakna 2 pusingan Cub Prix telah diadakan di Pulau Pinang tahun lalu. Begitu juga pada tahun ini, Cub Prix PETRONAS akan di adakan sebanyak 2 pusingan di Pulau Pinang, di Batu Kawan dan juga Padang Kota Lama.

Sekitar 100 ribu penonton telah membanjiri Padang Kota Lama pada tahun lepas. Sambutan yang cukup2 membanggakan.

Cub Prix PETRONAS juga pernah ke Kelantan pada 2007 dan 2008. Tetapi disebabkan tiada lagi lokasi yang sesuai untuk dijadikan litar, maka terpaksa ianya dihentikan buat sementara.

Dan itu lah pertama kali saya dapat bertemu TGNA secara berhadapan, bersolat magrib diimamkan TGNA seterusnya makan malam bersama di rumah rasmi beliau di KB.

Jadi jangan lupa orang Alor Star dan sekitarnya, mai ramai-ramai esok mulai jam 9.00 pagi hingga 6.00 ptg ... Final. ... Jumpa di sana

No comments:

Post a Comment