Pages

Wednesday, March 3, 2010

Ni yg last kot,,,

Desas- desus menyatakan ada kemungkinan seorang lagi ahli Parlimen akan meninggalkan PKR iaitu MP Wangsa Maju Wee Choo Keong.

Ini adalah kerana Wee tidak menyertai kumpulan 12 orang MP PKR yang menyatakan ikrar akan terus menyokong ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan pemimpin Pakatan Rakyat. Pagi ini Ahli Parlimen Bagan Serai Mohsin Fadzli Samsuri telah bertindak keluar parti dengan alasan perjuangan dan matlamat politik PKR dan gagasan Pakatan Rakyat khususnya dalam mengembalikan politik dan kedaulatan Islam.

Wee Chee Keong sebelum ini dikatakan berkemungkinan akan dikenakan tindakan disiplin ekoran tindakannya mengkritik Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.

Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR), Saifuddin Nasution Ismail pernah menyatakan, Wee berkemungkinan besar akan dirujuk ke jawatankuasa disiplin sama seperti beberapa pemimpin PKR lain yang mengkritik Setiausaha Agung DAP itu.

"Kami akan membincangkan mengenai tindakan yang dibuat oleh Wee baru-baru ini pada mesyuarat biro politik PKR akan datang," katanya.

Wee bertindak mengkritik Lim dengan mendakwa beliau menganaktirikan PKR di Pulau Pinang.

Wee mengeluarkan kenyataan itu untuk menyokong pemimpin PKR seperti Ahli Parlimen Nibong Tebal, Tan Tee Beng dan Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohd Hashim yang mencemuh Lim dan kedua-duanya telah meninggalkan PKR.

Tan menegur Lim kerana "bermain politik yang bertaraf rendah dan penuh dendam", manakala Zahrain melabelnya seorang 'diktator, cauvinis dan berfikiran komunis'.

Wee berkata, adalah tidak adil mengambil tindakan disiplin terhadap pemimpin PKR yang meluahkan kekecewaan mereka.

Walhal katanya, tiada apa-apa tindakan diambil terhadap pemimpin DAP tertentu memburuk-burukkan pemimpin PKR yang lantang bersuara.

Wee berkata, beliau akan tetap mempertahankan komen dan kritikan yang dibuat.

Zulkifli Noordin, Ahli Parlimen Kulim Baru Bandar sekalipun belum menandatanganai ikrar berkenaan tetapi telah menyatakan semalam bahawa beliau tidak akan keluar PKR.

No comments:

Post a Comment