Pages

Thursday, July 22, 2010

Lama lama cirit la tu,!!!



UMNO Semakin senak perut....

penulis Tamu - kedahlama,
Masa UMNO kuat sapapun tak berani nak tegur....zaman Dr. M jadi PM dulu, sesama UMNO dan BN pun tak berani nak tegog..Semua pakat hormat dan rasa Dr M ni maksum...Bila Pak Lah Badawi jadi PM, mula nampak UMNO makin celaru. Sikap lembik dan ceroi Pak Lah menyebabkan UMNO berpecah kpd beberapa pemikiran. Pada waktu tu KJ yg merupakan menantu Pal Lah di katakan menguasai pentadbiran negara. Maka berbondong-bondonglah juak UMNO melutut dan mengikut serta sanggup hirup ludah KJ.


Zaman UMNO berkuasa kini sudah berubah. Zaman Najib yang sekali pandang nampak sendo mcm samurai rupa2nya hanya lakonan semata-mata. Najib penuh skandal. Sejak zaman muda sampailah la ni, penuh dgn skandal dan mcm2 peristiwa. Dari yang kecik2 sampailah kpd yang besag2 melibatkan nyawa manusia. Tapi semuanya terlepas dan tertutup. Biasalah bila sudah ada kuasa. Paling nampak dahsyat ialah Big Mama (Rosmah) dilihat mengatur dan mengemudi negara. Mana pernah ada dalam sejarah pemerintahan negara, seorang isteri PM yg hebat sehebat Big Mama.Big Mama adalah PM. Dia adalah wanita hebat yang mampu tentukan jatuhnaiknya saham negara. Indeks komposit dikatakan akan naik dan turut berdasarkan warna kasut dan baju yg dipakai oleh Big Mama. Lihatlah betapa hebatnya Big Mama.


Tiba2 timbul isu UMNO mau berbaik dgn PAS. karut punya cerita. Hantu nraya punya mainan. Alasan yg diberikan kerna mahu menjaga perpaduan Melayu. Kalau PAS dan UMNO tak bersatu bermakna kuiasa Melayu akan hilang...
Piiiiiiiirrrraaahhhhh..................

Sejak merdeka 1957 kuasa Melayu makin hilang. Sapa punya angkara. Sapa yg gadai Singapura? Sapa yang juai hampir 60% tanah Wakaf dan hak Melayu kepada bukan Melayu? Bukankah ini semua kerja UMNO? Sapa taki kenai Mr. USA dan Mr. 10% di Penang? Cakaplah? Semua ni mengarut. UMNO makin lemas dan makin hilang kuasa. Melayu sudah ada PAS dan sebahagiannya ada PKR. UMNO sudah jadi parti najis yang akan hancur lebur dan akan mampus dalam PRU-13. Sebab tu dia sudah mula mencari ranting-ranting dan dahan2 yang boleh berpaut untuk selamatkan diri.

Lihat saja statistik daftar pemilih yang disertakan...UMNO dan BN makin lama makin mampus. Ramai pengundi tidak mahu daftar pemilih melalui UMNO. Mereka meluat dgn sendiwara dan jenaka UMNO yg sudah basi.

Cuma diharapkan agar jgn ada mana2 pemimpin PAS yg tertipu dan terpengaruh dgn lakonan Mufti Sesat HarusSunat yang ditaja dan dibiayai UMNO utk memancing PAS. Semua itu adalah lakonan. Pemimpin PAS jagnag cuba2 gila microfon dan keluarkan kenyataan2 yang akan menguntungkan UMNO. Jgn ada sebarang kenyataan. Biarkan UMNO mampus dgn penyakitnya sendiri. PAS jgn cuba-cuba ubati penyakit UMNO. Jgn cuba nak tunjuk kesian. Melayu tetap kuat dan kukuh dgn adanya PAS. Melayu sudah ramai meninggalkan UMNO. PAS jgn terpengaruh. UMNO kini sudah senak dan cirit birit. Cuma tunggu masa saja untuk dimasukkan ke hospital kerana mengidap buasir yang sudah sampai tahap kritikal......

No comments:

Post a Comment