Monday, March 1, 2010

Kan najib dah habaq.. ekonomi dah stabil,, tu yg duit ada banyak tu,,

Syed Ketua Bahagian Kene Rompak 400,000 Hengget, Kesian....

Rumah Ketua Bhg UMNO Jahanam Cheras Syed Al-Habshee dimasuki 3 perompak Indon dan nilai rompakan adalah 400 ringgit sahaja...... opps 400 ribu ringgit la.
Ingat!!! 400 ribu ringgit sahaja yang dirompak di rumah.... Kalau di tempat lain mesti berganda2 banyaknya..

Patutlah perompak Indon (betol ke?) suka pecah rumah, samun dan rompak rumah orang berkuasa yang ada kaitan dengan UMNO jahanam ataupun rumah pegawai tinggi atau bekas pegawai tinggi kerajaan. Mungkin hasilnya berbaloi.. baloi... baloi... baloi...

Lee Cooper
Kesiankan..? dah lah kene rompak 400,000.00 banyak tu.., ngeee... Jangan tanya aku mana datang duit tu.. tanya sama itu Syed la.. Bukan duit je 400k tu sekali barang kemas.. Duit ilang tu boleh beli sebijik rumah lagi tu.. yedak... kahkahkah

Tapi pelik.... Ada gak orang zaman sekarang nih yang simpan duit ratusan ribu dan jutaan ringgit di rumah... Korang semua tak rasa pelik ke...? Kan lebih selamat kalau duit tu di simpan dalam bank... kenapa ahli politik ni semua tak percaya kepada sistem keselamatan bank ke...? Lainlah... kalau duit tu dari sumber... yang ntah dari punca yang kita tak ketahuikan...? Aku... cuma berasa sangsi dan pelik jer.... kenapa dia tak simpan di CIMB Bank...? Kan ke CIMB tu adik Najib punye.. takan tak percaya kot..

Atau pun duit tu... buat amal jariah ker... macam sponsor orang pergi umrah atau haji ke.. pilih di kalangan fakir miskin, ini tidak! ada dikalangan ahli politik yang mengambil kesempatan mempergunakan kesenangan orang lain tetapi orang lain yang mendapat nama... rosak-rosak.. Umat akhir zaman memang camnih...

Dari perkiraan aku, kalau duit yang di larikan oleh perompak itu di gunakan untuk menaja fakir miskin menunaikan umrah, ianya boleh taja kurang-kurang seramai 57 orang fakir miskin untuk buat umrah kat Mekah (itu pun kalau ambik harga maksimum pakej umrah RM7000 seorang).
Tapi itu cerita kalau tak kene rompak lah kan... dah kene rompak nangis air mata darah pun belum tentu dapat balik duit tu... kehkehkeh
Tapi... itulah orang-orang tua pernah berkata kalau kita buat baik, baiklah balasan kat kita.. itu orang katalah kan.. tapi kalau buat jahat? Takkan baik balasannye jugak.. yedak? Akibat mempergunakan sumbangan orang lain untuk menaja sesuatu yang bukan hak kita, dan kita yang mendapat nama.. maka itulah akibatnya...

Dari 2.5% duit untuk fakir miskin yang disalah guna dan menafikan hak fakir miskin, Allah telah menarik nikmat dan kerugian 400k.. So kalau ada ahli-ahli Umno yang terasa dan merasa nak buat camtu lagi rentikanlah.. Kalau tak di bayar cash dunia akan dibalas juga.... next time adalah balasannye tu.. kahkahkah

Aku tak tuduh apa2... cuma kenen2 jer.... Sapo makan cili dia raso pedas nye... Ye dak....

Selain tu jugak kalau dah kena rompak jangan salahkan orang asing... Aterr kalau orang malaysia yang rompak takan orang monggolia gak salah? Salah kan polis tak berkawat depan umah Syed nih 24 jam.. Upah depa 200hengget/semalam takdelah brani prompak nak masuk... kahkahkah

Lantaklah..! Dah kaya dah perompak tu sekarang... kahkahkah

No comments:

Post a Comment