Pages

Tuesday, March 30, 2010

rakyat bukan bodo,, tunggu PRU nak mai ni,,,

UMNO-MCA GAGAL LAGI



"KPI UMNO-MCA merudum lagi. Kemenangan Soi Lek bukan sahaja mendapat reaksi negatif dalam negeri malahan juga luar negeri. Sebab utamanya ialah individu yang dipilih menjadi Presiden MCA itu tidak bermoral dan terbukti sebagai kaki seks. Seluruh dunia mengetahuinya.

Walaupun UMNO lebih suka Ka Ting menang tetapi ahli-ahli MCA tidak percaya kepada kewibawaannya. Dialah yang menjadi punca awal perpecahan MCA. UMNO memang tidak suka Tee Kiat yang selalu lawan taukeh itu menang dan kebetulan ahli-ahli MCA pun mencurigainya.

Mereka tiada pilihan. Pilihan yang ada hanyalah Soi Lek walaupun peribadinya rosak teruk. Alasannya ialah siapa yang tidak pernah berbuat salah dan dia sudah pun mengaku. Dah cukup baguslah tu.

Imej buruk Soi Lek akan menghantui kepimpinan MCA selepas ini. Sudah wujud golongan yang tidak menyokongnya sebaik-baik sahaja dia menang. Nampaknya pemilihan semula itu sia-sia sahaja. MCA tidak akan kembali bertaut dan terus lemah. BN pada keseluruhannya akan dipandang jengkel kerana merelakan orang yang tidak bermoral menerajui tampuk kepimpinan parti. Bertambahlah pakej buruk dalam BN. Mereka ada ketua menteri yang rasuah. Mereka ada ketua pemuda yang rasuah. Mereka ada bekas ketua bahagian yang rasis dan kemungkinan besar mendapat semula jawatannya. Najib ada pegawai khas yang hina orang Cina dan India bagi mengesahkan konsep 1 Malaysia hanya retorik murahan.

Soi Lek hanya mendapat 901 undi. Apabila dicampur undi Tee Kiat (833) dengan undi Ka Ting (578), jumlahnya jadi 1 411. Hakikatnya lebih ramai orang yang tidak sokong Soi Lek walaupun dia menang. Inilah kelemahan demokrasi. Orang yang lebih ramai tidak disukai muncul sebagai pemenang. Kita tahulah apa yang akan berlaku dalam MCA untuk masa-masa mendatang. Kacau-bilau akan berterusan dan memberi advantage kepada Pakatan Rakyat.

UMNO-MCA gagal lagi. Semuanya berjalan tidak ikut perancangan. Tidak ada yang selesai dalam BN. Kewibawaan Najib semakin pudar di mata rakyat Malaysia. Yang semakin terserlah di mata rakyat ialah laku perbuatan mereka yang serakah. Ke mana hilangnya RM52 bilion saham yang diperuntukkan kepada Bumiputera? Siapa yang songlap? Mengapa UMNO bersahabat baik dengan Yahudi? Mengapa sistem komunikasi secara menyeluruh di negara kita dikawal selia oleh syarikat orang Yahudi?

Kejelekan wajah UMNO-MCA turut memaliti BN secara menyeluruh. Labu yang dibaiki oleh tikus tidak mungkin jadi baik. Sebab itu Dr. Mahathir kata UMNO sudah busuk hingga ke ususnya. Pernyataan ini memang tepat dan tidak dapat disangkal lagi!!!

/Sumber: http://bilahrotan.blogspot.com

1 comment: