Saturday, March 6, 2010

Ya betol,,,,

PECAT ZULKIFLI NORDIN BUKTI PKR DAN PR KUAT

Akhirnya skrip Zulkifli Nordin ahli parlimen Kulim Bandar Baru ditamatkan dalam PKR dan Pakatan Rakyat. Maka berakhirlah episod cerita ' Firaun Kecil' di dalam PKR. Tindakan memecat Zulkifli Nordin merupakan tindakan tepat dan wajar kerana tindakan sumbang beliau yang bertentangan dengan prinsip organisasi.

Pemecatan Zulkifli Nordin membuktikan bahawa tidak ada kompromi kepada mereka yang mengkhianati perjuangan serta bertindak melampaui batas serta tidak memahami etika perjuangan.

Apa yang lebih penting pemecatan Zulkifli Nordin membuktikan bahawa PKR khasnya dan PR amnya jauh lebih kuat berbanding dengan Umno-BN. Umno tidak berani memecat Datuk Seri Ali Rustam dan Khairy Jamaludin walaupun mereka berdua bergelumang dengan rasuah.Umno bimbang sokongan dan pengaruh Ali Rutsam dan Khairy akan menyebabkan perpecahan dan pergolakan dalam Umno.

Umno juga tidak berani memecat malah hanya memekakkan telinga, membutakan mata serta membatukan diri apabila Tengku Razaleigh berada di pentas kerajaan Pas Kelantan memperjuangkan isu royalti minyak. Begitu juga Umno tidak berani bertindak apabila semua Adun Umno Kelantan menyokong usul membawa royalti minyak ke mahkamah yang bertentangan dengan pendirian Umno Kelantan berhubung isu ini.

Umno juga tidak berani bertindak apabila Datuk Idris Jusoh dan kuncu-kuncunya di Terangganu secara terbuka dan tersembunyi menunjukkan sikap penentangan terhadap kepimpinan Datuk Ahmad Said sebagai Menteri Besar Terangganu malah 'melawan' Tan Sri Muhyiidin Yassin selaku pengerusi Perghubungan Umno Terangganu.Maka hari ini Umno terpaksa menyimpan 'biawak hidup' serta membiarkan api dalam sekam terus membakar dari dalam Umno.

Dalam situasi yang lain dalam kompoenen BN seperti MCA dan PPP mereka tidak mampu melakukan apa-apa walaupun berlaku penentangan dan pergolakan secara terbuka dalam parti.

Maka dengan keberanian dan ketegasan PKR memecat Zulkifli Nordin membuktikan siapa yang lebih kuat dan berprinsip?

No comments:

Post a Comment