Pages

Tuesday, May 18, 2010

depa mana ada teloq...

Mansuhkan Sahaja Undi Pos

Dapatan yang yang diperoleh ejen pengundi pos Pakatan Rakyat sememangnya memeranjatkan. Andaikata mereka tiada, sudah pastilah BN-SUPP memenangi PRK Sibu. Petugas SPR pun jadi pengundi pos, bukan askar dan polis sahaja. Orang yang tidak layak mengundi pun dijadikan pengundi pos.

Kita percaya perbuatan seperti ini pernah berlaku dalam banyak PRK yang terdahulu. SPR yang diperalatkan oleh BN telah melakukannya demi mengekalkan kuasa tuan mereka. Jika segala tuduhan yang dibuat oleh ejen itu tidak benar, SPR boleh mendakwa mereka di mahkamah.

Semakin hari semakin banyak tembelang SPR terbongkar. Tandatangan pun ditipu juga. Tanpa kehadiran ejen, semua itu akan terlepas. Yang pasti, kerusi Sibu milik BN-SUPP.

Untung juga hal ini diketahui pada masa ini. Jika tidak, sudah tentulah BN bergumbira ria dengan memanipulasi undi pos itu. Kejelekan BN dan SPR makin terserlah di hadapan mata rakyat.

Kita mahu keputusan yang 100% sah. Tiada sedikit pun penyelewengan. Pilihan raya berjalan dengan adil dan saksama. Jika undi pos tidak boleh berlaku adil dalam pilihan raya, mengapa masih diguna pakai?

Sudah sampai masanya undi pos dimansuhkan. Bebaskan anggota tentera, polis, dan pihak-pihak lain yang terlibat menggunakan saluran biasa untuk mengundi. Mereka berkemampuan. BN tidak lagi berpeluang untuk berkempen dalam kem. Pakatan tengok sahaja dari luar. Mana adil!!!

No comments:

Post a Comment